Love in Life

Powered by Blogger.

Energizing Soy Protein (ESP)

TANDA-TANDA KEKURANGAN PROTEIN DALAM BADAN

1) Kulit wajah yang kusam dan tidak berseri
2) Bekas parut jerawat yang bewarna hitam
3) Lemah dan tidak bertenaga
4) Keguguran rambut yang teruk
5) Bekas gigitan nyamuk yang jadi kudis dan kekal di kulit
6) dan lain-lain

Jika anda ada mengalami simptom-simptom seperti yang nuha listkan kat atas ni maksudnya anda kurang protein dalam badan. Protein yang biasa kita ambil dalam diet harian seperti drpd ikan, ayam dan daging kan.

Tapi selalunya protein yg ada dalam sumber2 ni mati atau ternyahasli masa proses penyediaan makanan tu sendiri. Suhu panas sangat conyohnya.. So even kita makan banyak makanan bersumber protein pun kadang-kadang badan kita masih tak cukup protein.

Kalau korang nak tahu..ramai pun memang dah tahu yang Shaklee ada produk protein berasaskan soya. Produk ni memang HOT je la setiap masa..takde musim. huhu.

Energizing Soy Protein (ESP) namanya. Yang terang-terang bestnya soy base protein ni sebab bebas kolesterol dan lemak. Ayam kan ada lemak tak gitu? ESP ni ada semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh kita bagi mengekalkan tisu-tisu badan yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang badan kita memang tak mampu nak hasilkan sendiri.

Yang bestnya lagi ESP ni dihasilkan daripada soya bukan GMO. Maksudnya natural..tak diubah suai apa2 drpd mula tanam sampaila jadi end produk. Nowadays banyak produk2 GMO base. No wonderla macam2 jenis penyakit pelik wujud zaman sekarang ni..

Scary kan? Mintak dijauhkan dari kita semua. Pengambilan produk GMO memberi risiko kepada penyakit2 seperti alergi dan kanser. Sekarang kan macam-macam jenis kanser ada. Dulu zaman nenek2 mak2 kita takde dengar pun penyakit pelik2 kan?

Jadi kita sebagai pengguna kena berhati2 dan bijak pilih apa yang kita nak makan..minum pakai. YOU ARE WHAT YOU EAT..remember?

Ok sekian kisah protein hari ini. Siapa2 yang berminat nak cuba ESP boleh pm nuha..special promo with special combo. Till then.. bye!!

Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (sms/whatsapp)
SID 1017481
posted from Bloggeroid
0 Comment For " Energizing Soy Protein (ESP)"

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Back To Top