Love in Life

Powered by Blogger.

Khasiat Bawang Putih

Assalamualaikum. Apa khabar? Semoga sihat-sihat semuanya menjelang Ramadhan minggu depan. :)
Bulan Jun 2014.. Bulan promosi Vitamin E Complex. Percuma 1 botol dengan setiap pembelian 6 botol Vitamin E Complex.

Nuha bukan nak cerita pasal Vitamin E Complex.. Nak cerita pasal bawang putih. Bawang putih memang banyak sangat khasiat yang kita tak tahu. Biasa kita tahu asal bawang putih je mesti ingat pasal masak memasak kan? Huhuhu. Oh.. Siapa tak tahu.. Shaklee ada produk berasaskan bawang putih. Garlic Complex namanya.



So apa kepentingan Bawang putih pada tubuh badan kita? 

1. Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint. 

2. Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida. 

3. Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis.

4. Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman. 

5. Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.

6. Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.

7. Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah,mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari. 

8. Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser. 

9. Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki.

10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus). 

11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah.

12. Mampu melawan bakteria dan smeua jenis jangkitan pada:
- Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
- Perut memulas (stomach upset)
- Cirit-birit (Diarrhea)
- Bronkitis
- Luka-luka (infected wounds)
- Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing

Ha.. Banyak kan khasiat bawang putih? Tak sangka.. Tapi dare ke nak makan raw bawang putih..? Nuha pernah tengok sorang kawan Sarawakian makan raw bawang putih. Impressed sangat tengok dia makan bawang putih macam tu je.. Kita? Jadi slot fear factor la kan? Hehehe..



Lebih mudah kalau kita dapat telan je bawang putih dalam bentuk pil. Setel.. Badan pun tak berbau. Oklah.. Selamat berhujung minggu semua. Hubungi nuha untuk sebarang pertanyaan dan pesanan.

Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

posted from Bloggeroid

0 Comment For "Khasiat Bawang Putih"

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Back To Top