Love in Life

Powered by Blogger.

Rezeki Makcik Nasi Lemak

Assalamualaikum. 
 
Apa khabar semua? Sarapan nasi lemak tak pagi tadi? hihi.. mentang2 nak cerita pasal nasi lemak. Kenapa tah tiba2 nuha nak cerita pasal makcik nasi lemak tu?


Analogi je tu..

Siapa tahu.. 
 
dan pernah kira. Ada berapa orang makcik penjual nasi lemak kat dalam Malaysia ni? Oklah generalize sikit. Bukan makcik sorang yg jual nasi lemak. Kadang2 pakcik.. ada abang jual nasi lemak. Ada jugak anak yg tolong ibunya jual nasi lemak. 
 
Again.. dah kenapa pulak nuha tanya berapa orang penjual nasi lemak seantero Malaysia ni? 
 
Ramai yg bagi 'sebab' taknak berniaga Shaklee 'disebabkan' kelimpahan distributornya. Termasuklah nuha satu ketika dulu. 

Berbalik kepada penjual nasi lemak. Rrraaaaammmmaaaaaiiiiiiii sungguh penjual nasi lemak kat Malaysia ni tapi masih ada je setiap hari orang yg terfikir nak berniaga nasi lemak. Kalau kat pasar malam lagi la.. ada yg menjual sebelah menyebelah. Ok je..tetap juga peniaga tu berjual setiap minggu, bertahun2 lamanya survive dengan bisnes nasi lemak. 

Sebab apa? 

Sebab Allah kan maha kaya. Segala rezeki kita datang dari Allah. Kita semua tahu tu kan? Manusia cuma medium utk kita dapat rezeki yg Allah bagi.

Kesimpulan nuha.. kenapa kena bagi 'sebab' taknak berniaga Shaklee 'disebabkan' kelimpahan distributornya..?
 
Nuha pun ada berfikiran macam ni dulu. Menyesal sebab ada fikir macam ni. Sekian, take care semua :)
 
* Ini bukan entry mengata siapa2. 
 
Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati


0 Comment For "Rezeki Makcik Nasi Lemak"

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Back To Top