Love in Life

Powered by Blogger.

Tiada Masa Untuk Diri Sendiri Buat Ramai Ibu Tak Terurus dan Penyelesaiannya

Kalau dulu sebelum berkahwin dan ada anak kecil, banyak masa nak belek diri. Maklumlah jadi diri sendiri saja. Kulit, kuku, rambut, dijaga rapi. kulit wajah apatah lagi. Bila dah ada tanggungjawab pada suami dan anak-ana, ramai wanita berubah 360 darjah!



3 RUTIN WANITA BERGELAR IBU BUAT DIRI NAMPAK TAK TERURUS DAN PENYELESAIANNYA

Antara cabaran seorang ibu:

1) Golongan wanita bergelar ibu ni sangat hebat sebab mereka multitasking, buat banyak kerja dalam satu masa. Dalam sehari tu bukan setakat pergi kerja. Kalau tak kerja pun kat rumah buat bisnes, kemudian buat kerja rumah dan jaga anak lagi. Ada wanita yang lagi sado siap pandai bertukang.

Apabila dah terlampau sibuk, selalu tak ada masa untuk diri sendiri. Anda kaum ibu dah lalui fasa ni?

Sudahlah tak ada masa untuk diri sendiri, makan pun ikut sempat je. Makanlah apa saja yang sempat. 

Ini secara tidak langsung akan beri kesan apabila ibu kekurangan nutrisi seperti protein.

Apabila protein tak cukup dalam badan, ia akan beri kesan kepada penampilan luaran dari segi kulit, rambut, dan kuku. Semua tu akan jadi kurang subur, rambut mudah gugur, kulit nampak kusam dan tak bermaya, kuku mudah patah sebab protein yang diambil tak cukup. 

2) Apabila ibu makan tak menentu, masalah gastrik pun boleh berlaku. Ramai wanita yang masak untuk famili tapi diri sendiri tak makan. Ini boleh beri risiko gastrik. 

Pengambilan protein sangat penting dalam membantu memberikan ibu tenaga yang berpanjangan dan rasa kenyang dengan lebih lama.

3) Wanita yang sibuk buat macam-macam kerja yang pada masa yang sama sedang hamil perlu lebih memastikan pengambilan protein secukupnya. Protein sangat penting untuk wanita yang sedang hamil, selepas melahirkan anak serta ibu yang menyusukan anak.

Waktu ini sangat penting untuk ibu mengambil sumber protein yang berkhasiat untuk ibu dan untuk susu badan yang ingin diberi kepada bayi. 

Pengambilan nutrisi yang lengkap dan seimbang bukan sahaja menyokong kesihatan tubuh badan, malah turut memberi kesan kepada penampilan luaran seseorang. 

Untuk entri kali ini, Nuha akan kupas nutrisi tentang kepentingan pengambilan protein yang cukup bagi kaum ibu.

KENAPA IBU PERLU PROTEIN DAN APA MANFAAT MEREKA DAPAT?

1) Menggalakkan Kulit yang Lebih Sihat
Oleh kerana protein merupakan sumber blok asas untuk penghasilan kulit, kuku dan rambut, protein berfungsi dalam membantu menguatkan kuku dan rambut serta menggalakkan kulit yang lebih sihat. 

2) Menyokong Pembesaran Bayi dalam Kandungan
Sewaktu hamil wanita perlu cukup protein sebab waktu ini pembesaran bayi di dalam kandungan memerlukan protein untuk menyokong pembesarannya daripada embrio kepada fetus hinggalah ke proses kelahiran. Protein penting untuk membina sel-sel kepada kandungan tersebut. 

3) Penyusuan Susu Ibu
Selepas kelahiran pula protein sangat penting untuk penghasilan susu ibu. Penghasilan susu ibu memerlukan sumber protein yang sihat dimana sumber protein sihat yang ibu berikan kepada bayi membantu pembesaran bayi tersebut.

4) Mengelak Gastrik
Untuk wanita bergelar ibu yang sangat sibuk dengan kerjaga, jaga anak, sedang hamil dan berbisnes lagi, mereka ni selalunya tak cukup makan ataupun makan tak teratur. 

Jadi sumber protein sangat bagus untuk mengelak masalah gastrik. Kalau ditambah dengan kalsium lagi bagus.

Shaklee dalam rangkaian produk kesihatan menawarkan ESP Soy Isolate Powder yang mengandungi protein dan sumber kalsium Ia sangat bagus untuk masalah gastritis.

PROTEIN TERBAIK UNTUK ANDA DAN KELUARGA

ESP Soy Protein Isolate Powder Shaklee merupakan satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.


ESP Soy Protein Isolate Powder Shaklee 

Satu hidangan ESP Soy Protein Isolate Powder bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan manusia.  

Promosi ESP Soy Protein Isolate Powder: Anda Layak Nikmati 5% Diskaun

Hubungi Nuha untuk konsultasi kesihatan dan produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (Call/ WhatsApp/ Telegram)
FB: Nuha Hayati
IG: nurul_hayati_hanisah
0 Comment For "Tiada Masa Untuk Diri Sendiri Buat Ramai Ibu Tak Terurus dan Penyelesaiannya"

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Back To Top