Love in Life

Powered by Blogger.

Terjaga 5 Pagi Sebab Semut

Bila dah jadi emak anak 2 ni makin mencabar rasanya nak bangun awal pagi. Bukan sengaja, tapi yelah rutin harian padat dengan anak-anak. Tambah lagi dengan urusan bisnes di rumah.

Pengurusan masa memang sangat sangat penting. Kena plan, pastu ikut plan. Kalau tak, ke laut lah alamatnya. 

TERJAGA 5 PAGI SEBAB SEEKOR SEMUT

Malam tadi sebelum tidur Nuha doa dalam hati. "Ya Allah, aku nak bangun pukul 5 pagi".

Nak jadi cerita tengah-tengah tidur Nuha terjaga sebab sakit telinga. Rasa ada benda bergerak-gerak dalam telinga dan sakit.

Sah, semut masuk dalam telinga!

Teringat dulu masa kecil Nuha selalu terjaga malam sebab semut masuk telinga. Ngeri.

Nanti mak Nuha akan tolong titiskan minyak kelapa dalam telinga. Semut akan mati lemas dalam telingaku huhuhu. 

Tapi pagi tadi, Nuha masukkan anak jari dalam-dalam dan tekan dengan harapan semut tu mati penyek. 

Cubaan berjaya. Lepas tu Nuha dah tak rasa sakit. Matilah agaknya tu. 

Nuha keluar bilik tengok jam pukul 5.

Allahu Akhbar!

Allah dengar dan angkat doa Nuha, melalui semut Nuha bangun pukul 5 pagi.

Amazing kan.

Apa yang jadi pagi tadi mengingatkan Nuha yang sesungguhnya Allah maha mendengar lagi maha pemberi. 

Mintalah apa pun dari Allah

Kita selalu rasa was-was bila nak minta sesuatu dari Dia. Tapi kalau Dia nak beri, tetap Dia boleh beri walau kita fikir benda tu tak logik.

Satu yang Nuha belajar pagi tadi,

Mintalah apa pun dengan Allah melalui doa. Memang Dialah tempat kita meminta.

Nuha
017-4991289 (Call/ WhatsApp/ Telegram)
FB: Nuha Hayati
IG: nurul_hayati_hanisah
Tag : Doa
0 Comment For "Terjaga 5 Pagi Sebab Semut"

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Back To Top