Love in Life

Powered by Blogger.

Apa Perbezaan Shaklee Nutriferon VS Shaklee Vitamin C

Rupanya masih ramai yang confuse dengan fungsi Nutriferon dan Vitamin C Shaklee. Mari baca entri ni sampai habis Nuha akan rungkaikan persoalan ini. 

APA BEZA SHAKLEE NUTRIFERON DAN SHAKLEE VITAMIN C? 

Soalan:
Kalau dah makan Vitamin C Shaklee, perlu ambil Nutriferon lagi ke?

Soalan:
Kalau ambil Nutriferon, Vitamin C tak perlu ambil dah kan? Sebab dah power kan?

Natural Interferon
Nutriferon dihasilkan daripada gabungan 4 tumbuhan semulajadi

Mari tengok perbezaan dua produk hebat ni guna analogi. 

Dalam sistem imuniti kita, ada sel-sel darah putih. Mereka ni ibarat askar. Bila kita makan Vitamin C, ibarat kita beri makan pada askar-askar itu. Sebab Vitamin C ni sejenis nutrien yang larut dalam air. Maka kita perlu ambil pada kadar yang tetap iaitu setiap hari 

Cukup vitamin C, askar-askar itu akan jadi sado-sado belaka. Kuat. 

Jadi kenapa kita perlu ambil Nutriferon pula? 

Dalam kem askar, setiap batalion tu ada komader kan? Samalah dengan sistem imuniti. Komander tak pegang senapang pergi bunuh musuh. Tapi komander yang kena peka, kena berjaga-jaga dan jadi penggera pada askar-askar. 

Sel imuniti adalah askar. 
Interferon adalah komander. 

Ada askar yang sado-sado semua. Tapi kalau tak ada komander, siapa nak gerakkan batalion askar tu bila kena berperang? Musuh dah masuk, komander tak tiup wisel. Tak bagi signal untuk askar-askar bertindak. Naya je kan? 

Nutriferon Shaklee
Interferon Sebagai Komander dalam Batalion

Silap-silap habis semua askar pun kena kepung.

Bila kita makan Nutriferon, bahan-bahan semulajadi dalam Nutriferon akan membantu badan kita menghasilkan interferon. Cukup interferon, cukuplah komander untuk menjaga setiap batalion askar di setiap kem.

Nutriferon Shaklee
Interferon Perisai Semula Jadi Badan

Jadi sekarang boleh faham tak tugas-tugas rasmi Shaklee Vitamin C dan Shaklee Nutriferon. Setiap satunya ada fungsi tersendiri yang sama-sama penting.

Hubungi Nuha untuk konsultasi kesihatan dan Produk Shaklee, atau jika berminat untuk me jana pendapatan bersama Shaklee. 

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati
3 Comment For "Apa Perbezaan Shaklee Nutriferon VS Shaklee Vitamin C"

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Back To Top